Cykl – WSPIERAMY LOKALNIE – wywiad z Moniką Lubieńską - Sobieraj managerką krakowskiej Kliniki Medycyny Estetycznej Sekrety Piękna.

Jak zmieniła się Państwa sytuacja podczas lockdownu?

Na początku, zapewne jak większość firm, ogarnęła nas panika. Klienci bali się wszystkiego, personel również. Po wiosnennym lockdownie wszyscy byli jednak ogromnie spragnieni usług fryzjerskich, kosmetologicznych i właściwie zaraz po otwarciu nasz grafik zaczął pękać w szwach. Oczywiście wszystko we właściwym reżimie sanitarnym.

Wszyscy musieliśmy się nauczyć pracować w nowych warunkach – brak możliwości przychodzenia z osobami towarzyszącymi, a nawet taki drobiazg jak zakaz podawania napojów, korzystania z telefonów komórkowych, sprawił, że przez pewien czas było dziwnie i obawialiśmy się, że ten wypracowany przez lata dobry klimat kliniki, może zaniknąć. Na szczęście dzielna i odważna postawa kosmetologów i fryzjerów ani na chwilę nie odpuszczających spowodowała, że przez cały ten okres nasi Klienci, Pacjenci mogli cieszyć się z zabiegów i czuć się bezpiecznie. Dzisiaj już nikogo nie dziwi karta “covid” z pytaniami, których jeszcze rok temu nie śmialibyśmy zadać lub mierzenie temperatury, która czasami pokazuje 37,2 i może być wywołana innymi czynnikami niż infekcja. Z perspektywy już prawie roku nabraliśmy dystansu, personel szczęśliwie przechorował wirusa, nadal stosujemy wszelkie środki bezpieczeństwa, które w takich miejscach jak nasze tak naprawdę stosuje się od zawsze. Rękawiczki, maski, jednorazowe fartuchy, dezynfekcja to dla nas zawsze była normalność. Dla bezpieczeństwa wstawiliśmy specjalistyczne urządzenia filtrujące i dezynfekujące powietrze a maseczki nosimy nie tylko na zabiegach ale również przebywając poza gabinetami.

Czy dbanie o swój wygląd nawet w czasach, gdy głównie przebywamy w domu jest nadal ważne i czy pomaga nam radzić sobie z trudnymi momentami w życiu?

Dbamy o siebie nie tylko dla innych ale przede wszystkim dla siebie i dla swojego lepszego samopoczucia. Nawet pracując zdalnie lubimy dobrze się czuć, zadbane z pięknym manicure czy depilacją 🙂 W pielęgnacji ciała niezwykle ważna jest systematyczność. Dlatego nie wolno o niej zapominać nawet jeśli nie wychodzimy z domu. Tym bardziej powinniśmy odrywać się od obowiązków, zdalnej pracy i zatroszczyć się o swoje ciało. Aktywność fizyczna i dobry zdrowy wygląd znacznie poprawiają nasze samopoczucie, dodają nam pewności siebie i pobudzają do działania.

Na co stawiają Państwo w pracy jeśli chodzi o relację z pracownikami oraz klientkami? Co jest dla Państwa najważniejsze?

Dla nas zawsze najważniejsze jest to, żeby Klient czuł się u nas bezpiecznie, wiedział, że jest w najlepszych rękach i może liczyć na fachową opiekę i poradę. Profesjonalna obsługa, przyjazna atmosfera oraz budowana, często przez lata dobra relacja z Klientem sprawia, że  często poza skorzystaniem z zabiegu, wizytę w Klinice traktują oni nie tylko jako miejsce odprężenia i poprawy wyglądu, ale również spotkanie z drugim człowiekiem.  Znajdują oni u nas przestrzeń do nawiązania relacji, czują się tu dobrze. Przyjazna atmosfera wynika z dobrych relacji w zespole. W naszej Klinice stawiamy na wykwalifikowanych pracowników, starannie dobranych, doświadczonych kosmetologów i lekarzy. Nie zapominamy jak ważne jest docenianie ich pracy, dbanie o poszerzanie kompetencji, wsparcie w różnych życiowych sytuacjach, również w czasach pandemii COVID-19. Poczucie bezpieczeństwa naszych pracowników jest najważniejsze, dlatego dbamy o ich zdrowie poprzez różnego rodzaju środki oraz fundując testy na koronawirusa. Zespół to mocna strona naszej Kliniki.

Dlaczego wspieranie rodzimych salonów i lokalnych firm jest tak istotne? Czy odczuwa Pani, że klienci pamiętają o Państwu nawet w tych trudnych czasach?

W czasach kryzysu w kraju istotne jest, by wspierać swoje najbliższe środowisko. Niezwykle ważna jest lokalna solidarność. Jako manager kliniki zachęcałam nasze stałe Klientki do zostawienia ulotek swojej firmy, a nasz personel motywowałam aby korzystał z usług naszych Klientów, chociażby poprzez zakup ciastka w lokalnej cukierni czy zamówienie posiłku w sąsiadującej restauracji. Po takich gestach widzimy, że nasi Klienci wiedzą, że jesteśmy z nimi na dobre i złe.

Jakie zabiegi wykonują klientki najczęściej i jakie też Pani poleca do regularnego wykonywania?

Najczęściej są to zabiegi na twarz, nie tylko relaksacyjne ale również z zakresu bardziej zaawansowanych technologii oraz kosmetyków. W ofercie mamy ponad 200 zabiegów i trudno wybrać ten jeden. Zawsze staramy się dobrać zabieg indywidualnie do potrzeb naszych Klientów.
Dużą popularnością cieszą się u nas zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, ale jak w każdej kwestii mają one swoich zwolenników i przeciwników. Część Pacjentów chce zrobić zabiegi, które przynoszą natychmiastowe rezultaty, inni wolą pielęgnacyjne serie.
W czasach izolacji dużą popularność zyskały również zabiegi wyszczuplające i masaże ciała oraz twarzy.

Jakie są Państwa propozycje i pomysły dla klientek na nadchodzące miesiące?

Nieustannie poszerzamy ofertę Kliniki o zabiegi na urządzeniach wykorzystujących najnowocześniejsze osiągnięcia w kosmetologii oraz o luksusowe marki profesjonalnych kosmetyków. Nasz plan na nadchodzące miesiące to zakup kolejnych kilku urządzeń kosmetologicznych. Chcemy położyć duży nacisk na rozwój medycyny estetycznej, nie zapominając oczywiście o podstawowej pielęgnacji twarzy i ciała. Klientki zachęcamy do systematycznego dbania o swoje zdrowie i ciało dlatego zapraszamy do oddania się w nasze ręce ☺

Monika Lubieńska-Sobieraj

Monika Lubieńska-Sobieraj

Manager Kliniki Medycyny Estetycznej Sekrety Piękna od blisko 10 lat. Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu i ogromną wiedzę z zakresu zdrowia oraz urody. Prywatnie żona i mama dwójki dzieci. Lubi podróże i spotkania z przyjaciółmi.
www.sekretypiekna.net